Onsdag


Inga lektioner idag. Det känns bra, även om det innebär en massa plugg hemma.
Jag har nu två idéer till novellen vi ska ha skrivit till om en vecka. Ingen av idéerna är särskilt bra, men jag har inget annat val än att börja skriva nu.

En bra grej: Igår gick jag till det närliggande biblioteket för att se om jag möjligvis hade turen att hitta någon information som skulle kunna vara användbar till min Kulturhistorieessä om Virginia Woolf. Jag hade tur. Jag hittade två biografier över författarinnans liv (varav en var ganska ordentligt omfattande) samt en bok med ett urval av de 4000 privata brev som hon skrev. Det kändes lite fantastiskt faktiskt. Det verkar som att min idé om att skriva om Virginia Woolfs förhållande till kollegan, vännen och (under några år) älskarinnan Vita Sackville-West faktiskt kan vara genomförbar.



I förrgår var jag hemma hos Mi. Vi hade inte träffats på ett tag och det var underbart att få prata med henne! Vi åt rostat bröd och drack te. Det var helt enkelt mys.

Kommentarer
Postat av: Gud

åh bruden du är på G! hah! du har ju redan skrivit mer än vad jag har! hah!
puss snutt

2007-04-25 @ 16:18:10
URL: http://dios.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0